Általános Szerződési- és Üzleti Feltételek
- Céginformációk
-
Cégnév: TACHYON IT Solution Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Székhely: 1119 Budapest, Andor utca 21/C fsz1.
Ügyfélszolgálati iroda: 1222 Budapest, Háros u. 112.
Adószám: 24287368-2-43
Cégjegyzékszám: 01-09-170007
E-mail: budapest@nonstopadatmentes.hu
Non-Stop HotLine telefonszám: +36 70 308 3 308
Ügyvezető: Szabó Gábor
- Az adatmentési eljárás folyamata
-
Az adatmentési folyamatot a hatályos törvényi előírások, különös tekintettel a személyes adatok védelméről szóló törvény,
illetve a kereskedelmi törvény alapján végezzük. Az Ügyfél általi átvételt követően a ránk bízott adatokat legkésőbb
31 napon belül visszaállíthatatlanul töröljük, beleértve a másolatokat, illetve a biztonsági másolatokat is.
A nyújtott szolgáltatások természetéből adódóan az árakat mindig egyedi megegyezés alapján szabjuk meg.
Ha a felek másképp nem állapodtak meg, úgy a Szolgáltatónak az általa elvégzett tevékenység ellenértékét
számla ellenében előre történő utalással vagy a telephelyén, legkésőbb a visszaállított adatok és/vagy adathordozó átadásakor készpénzben egyenlíti ki.
Ha a felek másképp nem állapodtak meg, úgy az átutalással kapcsolatos összes költség az Ügyfelet terheli.
Ha a felek másképp nem állapodtak meg, úgy a jelen szerződési feltételekben megállapított árak, illetve a Szolgáltató által
az Ügyfélnek nyújtott vállalási árak mindig áfa nélkül értendőek. Ha a felek másképp nem állapodtak meg, úgy a rendszermérnöki
óradíj 25 000.- Ft + áfa (31 750 Ft bruttó). Ha a felek másképp nem állapodtak meg, úgy az Ügyfél a Szolgáltató részére az adathordozót
működésképtelennek tekintett állapotban adja át és egyidejűleg minden egyes esetben megrendeli a sikeres adatmentés lehetőségét
vizsgáló előzetes felmérést. A Szolgáltató az előzetes felmérést díjmentesen végzi el.
Azonnali diagnózis és állapotfelmérés esetén a Szolgáltató az Ügyfélnek áfa nélkül 25 000 Ft +áfa EXPRESSZ bevizsgálási díjat számol
fel – az ezt követő EXPRESSZ ADATMENTÉSI eljárás lefolytatásának megrendelése esetén az Ügyfél az expressz bevizsgálási díj jóváírására jogosult.
Az előzetes felmérés eredményei alapján a Szolgáltató mérlegeli, hogy az adatmentés egyáltalán kivitelezhető-e, ha igen, akkor pedig milyen feltételek mellett.
Ezt követően az adatmentés lefolytatását az Ügyfélnek írásban – akár elektronikus úton is – kell megrendelnie.
A szerződéstől való elállás esetén az Ügyfél köteles az elállás előtt felmerülő költségeket megtéríteni.
Minden felhasznált eszköz, beleértve a részben felhasználtakat is (mint például alkatrészek) a munkafolyamat megszakítása után is a Szolgáltató tulajdonát képezik.
Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a nyújtott szolgáltatás nem az adott eszköz javítását vagy szabályozását jelenti.
Az általános szerződési feltételek aláírásával az Ügyfél beleegyezik abba, hogy a sikeres adatmentés esélyeit mérlegelő előzetes felmérés,
illetve magának az adatmentési folyamat elvégzésének céljából az adott adathordozó szétszerelhető (megnyitható), és egyben tudomásul veszi,
hogy az ilyen jellegű beavatkozás az adott adathordozó gyártója által biztosított jótállás elvesztésével járhat. Az Ügyfél továbbá beleegyezik abba,
hogy a Szolgáltató a meghibásodott alkatrészeket, illetve sikertelen adatmentés esetén magát az adathordozót megsemmisítse.
Amennyiben az Ügyfél ragaszkodik a meghibásodott alkatrészek visszajuttatásához, úgy ezen igényét írásban a megrendelés napján jeleznie kell.
Sikertelen adatmentés esetén a sérült adathordozó összeszerelésének a díja HDD esetében 9 000.- Ft +áfa.
Amennyiben az Ügyfél ragaszkodik az adathordozó visszajuttatásához, úgy azt legkésőbb az adathordozó Szolgáltatóhoz való eljuttatását követő 30. napon kell elvinnie.
Amennyiben az Ügyfél az előbb említett határidőt túllépi, úgy a Szolgáltató sikertelen adatmentés esetén az adathordozót megsemmisítheti,
sikeres adatmentés esetén pedig raktározási díjat számíthat fel, amelynek mértéke naponta és adathordozóként 200.- Ft + áfa, a kezdete pedig az adathordozónak
a Szolgáltatóhoz való eljuttatását követő 31. nap. Az Ügyfél az adathordozó visszajuttatását legalább egy munkanappal a személyes átvétel előtt köteles jelezni.
Ha a felek másképp nem állapodtak meg, úgy az Ügyfél által a Szolgáltató részére a visszaállított adatok másolásának céljából rendelkezésre bocsájtott
adathordozót a Szolgáltató üresnek tekinti, az adathordozó tehát nem tartalmaz megőrizendő adatokat, és az adathordozó tartalmát a Szolgáltató megváltoztathatja (felülírhatja, törölheti).
Jelen szerződésben az adatmentést a Szolgáltató által elvégzendő vállalkozásként értelmezendő, amely keretében az adathordozó illetve fájlok állapotától,
különösen azok műszaki állapotától (a sérülés fajtájától és mértékétől) függően a megállapodott feltételek szerint a lehető legtöbb adatot igyekszik visszaállítani.
A Szolgáltató nem tehető felelőssé annak az eszköznek a működőképességéért, amelynek az adathordozó része volt, és szintén nem felel az adathordozón található operációs
rendszer működőképességéért. Az adatmentés sikerarányát mindig a sikeresen olvasott szektorok, illetve azok össz-száma közötti arányként kell megállapítani.
A sérülések fájlrendszeren belüli eloszlásától függően a sérült fájlok aránya nagyobb lehet. Ha a felek másképp nem állapodtak meg, úgy az adatmentés akkor
tekintendő tökéletesnek, ha a sikerarány legalább 95 százalékos. Amennyiben a felek az adatbányászati eljárás elvégzésben állapodnak meg, úgy az Ügyfél tudomásul veszi,
hogy ez a szolgáltatás nem egy szokványos szolgáltatás és az így visszaállított adatok részben olvashatóak vagy részben teljesek és/vagy nem feltétlenül tartalmazzák az Ügyfél által igényelt adatokat.
Az Ügyfélnek lehetősége van a visszaállított adatok integritását és hibamentességét, illetőleg az adatmentés sikerességét ellenőrizni az átvételt követő harminc napig.
Ha az Ügyfél az adott időtartam alatt nem reklamál, úgy a Szolgáltató e cselekvés hiányát úgy értelmezi, hogy az adatmentés folyamat sikeresen lezárult és rábízott és visszaállított adatokról készített
biztonsági másolatot törölheti. Ha az adatot az Ügyfél általi átvételt követően bármilyen formában módosítják, úgy az Ügyfél hibás teljesítésre hivatkozva
nem érvényesítheti reklamációs jogát. Indokolatlan követelés esetén a Szolgáltató összes költségeit és az óraalapú munkadíját átháríthatja.
Az adatmentéssel kapcsolatos összes információ üzleti titkot képez, a Szolgáltató azok felfedésére nem kötelezhető.
Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatóval folytatott kommunikációt (ide értve a telefonos kommunikációt is) a Szolgáltató
rögzítheti és archiválhatja. Az Ügyfél kifejezetten beleegyezik abba, hogy a Szolgáltató üzleti ajánlatairól tájékoztassa.
A Szolgáltató az Ügyfélnek a lementett adatokat, illetve adathordozókat kizárólag a megrendelőnek (munkalap birtokosának), illetve a megrendelő meghatalmazottjának,
érvényes személyazonosságot igazoló okmányok felmutatása mellet adja ki.
- A meghibásodott készülékek (számítógépek, laptopok, informatikai eszközök) javítási folyamata
-
A meghibásodott számítógép / laptop / informaikai eszköz, készülék átvételekor az ügyfélnek átadás átvételi jegyzőkönyvet adunk, ami egyben az átvételi elismervény is.
A jegyzőkönyvön feltüntetésre kerül, a számítógép / laptop / készülék típusa, egyedi azonosító száma, garancia állapota, mi a probléma a készülékkel,
bekapcsolható e a készülék, milyen rendszer van a készüléken, a tartozékok listája, hiányzó tartozékok listája, az állapota,
a rendszer bejelentkezési jelszó (ha a javításhoz szükséges), van e bármilyen adat, amit menteni kell róla, a várható bevizsgálási idő, illetve a várható javítási idő.
Miután a készüléket átvettük, bevizsgáljuk, majd árajánlatot adunk írásban és/vagy telefonon is az Ügyfél részére, ami tartalmazza a javítási költségeket és a várható javítási időt.
Amennyiben az Ügyfél az ajánlatunkat írásban megrendeli, elkezdjük a javítást. Amennyiben az ügyfél az árajánlat alapján a javítást nem kéri, abban az esetben a szerviz bevizsgálási
díjat számít fel, ami nettó 7 500.- Ft (hétezer-ötszáz) forint, amit a készülék átvételekor kell kifizetni.
Amikor a javítás elkészült, értesítjük Ügyfelünket a megadott elérhetőségen. A készülék átadásakor az ügyfel részére a beépített alkatrészekről és a javításról számlát és garanciajegyet adunk.
A javítási szolgáltatások díja (a továbbiakban: a "Szolgáltatási Díj") – mindenkori hatályos ár- és díjtételek alapján kerül megállapításra és tartalmazza a munkadíjat,
kiszállás díját (helyszíni kiszállás és javítás esetén), nem tartalmazza azonban az anyag- és alkatrész költséget. A Szolgáltatási Díj a mindenkori általános forgalmi adó összegét tartalmazza.
A megrendelőnek helyszínen végzett szolgáltatás esetén a kiszállási díjat és a bevizsgálási díjat abban az esetben is köteles a TACHYON IT Solution Kft. részére megfizetni,
ha a hiba nem javítható, vagy ha a megrendelő úgy dönt, hogy a szolgáltatás elvégzésére nem tart igényt.
A szerviz a szolgáltatási díj valamint az anyagköltség összegéről a számlát a munkalap / jegyzőkönyv / árajánlat alapján állítja ki. A fizetés módja szervizben történő javítás esetén készpénz,
vagy azonnali átutalás. A fizetés teljesítéséig a szerviz jogosult a kijavított termék visszatartására. Helyszíni javítás esetén a megrendelő a szolgáltatási díjat, valamint az anyagköltséget
a szerviz részére a készpénzben köteles megfizetni. Fizetési késedelem esetén az Ügyfél a mindenkori jegybanki alapkamat kétszeresének megfelelő mértékű késedelmi kamat megfizetésére köteles.
Amennyiben a javítás nem a helyszínen, hanem a szervizben történik, az eszköznek a szervizbe történő beszállítása és a szolgáltatás teljesítése után annak elszállítása,
szükség esetén szállítási díj megfizetése az Ügyfelet terheli. A szerviz értesíti a megrendelőt a szolgáltatás teljesítéséről, és arról, hogy a megjavított terméket a szervizből elviheti.
A megjavított vagy nem javítható terméknek az értesítés elküldésétől számított, 30 (harminc) naptári napot meghaladó késedelemmel történő átvétele esetén a szerviz naponta bruttó 500.- Ft,
azaz ötszáz forint összegű tárolási költséget számol fel. A 90 (kilencven) napot meghaladó átvételi késedelem esetén a szerviz jogosult a készülék megsemmisítésére.
A termék megsemmisítése esetén a megrendelő semmilyen igénnyel nem élhet a szervizzel szemben, ebben az esetben is köteles azonban a felmerült Szolgáltatási Díj és tárolási díj kiegyenlítésére.
A szerviz az általa felhasznált és beépített új alkatrészek meghibásodásaira a gyártó által vállalt garanciát vállal. A fenti jótállás a termék azon részére,
mely részt a javító szolgáltatás nem érintett, tehát a javítás során végzett tevékenységen kívül eső része, a termékre, vagy annak a beépített alkatrészt tartalmazó egyéb részére nem terjeszthető ki.
A jótállás nem terjed ki a megrendelő által elvégzett javítási munkákból eredő hibákra, az Ügyfél által biztosított szoftverre, illesztő egységekre és alkatrészekre, engedély nélküli módosításra,
vagy helytelen, nem rendeltetésszerű használatra, a terméknek a megadott környezeti specifikációkon kívül eső tartományban történő működtetésére, illetve a megrendelő által nem megfelelő módon
végzett karbantartási műveletekre.
A TACHYON IT Solution Kft. a javító, karbantartó szolgáltatásra – amennyiben az az egyes javító-karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállásról szóló
249/2004. (VIII. 27.) Kormányrendelet hatálya alá tartozik – a hivatkozott rendeletben meghatározott időtartamra vállal jótállást.
A jótállási idő kezdő időpontja a szolgáltatás teljesítésének napja.
A TACHYON IT Solution Kft. a fenti rendelkezés szerinti jótállás alapján kizárólag a beszerelt hibás alkatrész kijavítására,
vagy hibátlan cserealkatrész biztosítására, illetve a hibásan elvégzett javító munka kijavítására terjed ki, az ezt meghaladó jótállási
vagy (nem fogyasztói szerződés esetén) szavatossági kötelezettség a TACHYON IT Solution Kft.-t nem terheli. Amennyiben a szolgáltatás teljesítése fogyasztó
(Ptk. 8:1.§ (1) bek. 3. pont) részére történt, úgy a szavatossági jogok tekintetében a Ptk.-nak a fogyasztó és vállalkozás
között létrejött szerződésekre vonatkozó szavatossági rendelkezései irányadóak.
Az Ügyfél jótálláson, szavatosságon alapuló igényét csak a javító szolgáltatásra vonatkozó, a szerviz által kiállított számla alapján érvényesítheti.
Az eszközön tárolt számítástechnikai adatok, programok, beállítások, jelszavak, valamint a szabadalmi, vagy más szellemi alkotásokhoz fűződő
jogi védelem alatt álló információk, megoldások megőrzése, mentése a megrendelő kizárólagos feladata. A szerviz nem vállal felelősséget a
felhasználói beállítások módosulásáért, megszűnéséért, de mindent megtesz, és körültekintően jár el, hogy adatvesztés ne következhessen be.
A szerviz nem felel adatvesztéssel, vagy adatsérüléssel okozott károkért, továbbá közvetett és következményi károkért, elmaradt haszonért,
használatkieséssel okozott károkért, akkor sem, ha ezek az elvégzett javításra, karbantartásra visszavezethető okból következtek be.
Az ügyfél tudomásul veszi, megérti és elfogadja, hogy az általa leadott készüléket esetleg nagyon nehezen, vagy egyáltalán nem lehet
megjavítani a technológia javíthatósági korlátai, a nem rendeltetésszerű használat (pl. beleöntöttek valamit, leejtették, nem szakszerűen
szedték szét / próbálták javítani) vagy konstrukciós hibák miatt sérült meg. Elfogadja továbbá a fent említett okok miatt, hogy a javítási
kísérlet vagy a diagnosztizálás közben a készülék rosszabb állapotba is kerülhet, mint volt és ezért a TACHYON IT Solution Kft.-t semmilyen kártérítési
felelősség nem terheli. A személyesen behozott készülékek átadásával az Ügyfél elfogadja, hogy sikertelen javítási kísérlet vagy diagnosztizálást
követően, amennyiben a készülék rosszabb állapotba kerül, mint amikor behozták, akkor a szerviz nem köteles a készüléket a leadáskori eredeti állapotban visszaadni.
A szerviz a szoftverek telepítését szolgáltatás keretében végzi, a munkadíj csak a szolgáltatásra vonatkozik. Ezen szolgáltatással az ügyfél nem kap használati és
licenc jogot a telepített szoftverekre. A szerviz csak olyan licensz köteles szoftverek telepítését végzi, melyekkel az ügyfél rendelkezik. Ez azt jelenti, hogy a
készülékeken futó szoftverek jogtisztaságáért az Ügyfél felel, azaz a szerviznek nem áll módjában az átadott szoftverek, telepítő lemezek és licenc kódok eredetiségét ellenőrizni.
A szerviz, a termék átvételéről elismervényt ad a megrendelő részére, amellyel a szerviz igazolja a készülék átvételét és a megbízás elfogadását.
A szerviz csak az elismervényen szereplő termékért és az elismervényen feltüntetett tartozékokért vállal felelősséget. A TAHYON IT Solution Kft. a terméket
az átvételi elismervény eredeti példánya ellenében adja ki (a megrendelő az átvételi elismervény eredeti példányával igazolja a termékre vonatkozó tulajdonjogát).
A terméket a megrendelőnek jogában áll átvételkor kipróbálni. A termék átvétele a munka elvégzésének igazolását jelenti.
A TACHYON IT Soltion Kft. nem felel olyan késedelemért, vagy egyéb szerződésszegésért, mely rajta kívül álló okok, vagy vis maior következménye. Vis maior esetén a szerviz
által vállalt teljesítési határidő meghosszabbodik a vis maior esemény időtartamával. 30 (harminc) napot meghaladó tartamú vis maior esetén a szerviz jogosult az egyedi
szerződést azonnali hatállyal felmondani.
A TACHYON IT Solution Kft. a személyes adatait a szerződés teljesítése, és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében digitálisan is tárolja,
és bizalmas adatként kezeli.
A jelen Általános Szerződési-és Üzleti Szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) és az egyéb hatályos
jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak. Amennyiben a jelen ÁSZF valamely rendelkezése eltérést nem engedő jogszabályi rendelkezést sért, az ilyen feltétel helyett
a kötelező jogszabály rendelkezései irányadóak.
A jótállási kötelezettség teljesítése során a hibás termékekről esetlegesen a szerviz tudomására jutott személyes adatokat, üzleti titkokat
a szerviz nem kezeli, nem őrzi meg, azok törlésre kerülnek és a TACHYON IT Solution Kft. gondoskodik róla, hogy harmadik, illetéktelen személy azokat ne ismerhesse meg.
A szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében a fogyasztó szükséges adatait a szerviz tárolja, azonban azokat harmadik félnek nem adja át.
A személyes adatok kezelésekor a szerviz az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben foglaltaknak megfelelően jár el,
a megrendelőt megilletik az e törvényben meghatározott jogok.
Budapest, 2022. április 14.